Leveransvillkor

KÖP

Avtal om köp ingås när du har slutfört en beställning och vi har skickat en orderbekräftelse till dig via e-post. För att få beställa av oss måste du vara myndig alternativt ha målsmans tillstånd.

BETALLÖSNINGAR

Vi använder oss av betallösningen Klarna Checkout. Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

Antingen betalar du med Klarna faktura, Klarna konto, kort eller banköverföring. Allt är lika säkert. Om du vill kan du även koppla din PIN-kod till Klarna Checkout. Fullständiga villkor för Klarna Checkout kan läsas här: www.klarna.se.

ANVÄNDNING AV PERSONUPPGIFTER

Genom att registrera dig eller beställa varor av oss samtycker du till att Smallroom lagrar och använder uppgifterna om dina köp samt de kontaktuppgifter du lämnar. Smallroom förbinder sig att respektera och skydda dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med gällande lagstiftning, branschregler och andra relevanta normer.

De uppgifter vi får tillgång till och lagrar när du beställer varor av oss är namn, adress, e-postadress och i vissa fall telefonnummer. Vi får EJ tillgång till kortuppgifter, bankkontouppgifter eller ditt personnummer. Uppgifterna lagras och används för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig, så som att leverera varorna till din adress och att vid behov kunna kontakta dig gällande din beställning.

Vi behandlar dina personuppgifter med största försiktighet och garanterar att dina kunduppgifter endast används av oss. Vi garanterar att inga uppgifter om dig säljs vidare eller används till reklamutskick från tredje part. Vi behandlar alla dina personuppgifter i enlighet med PUL, personuppgiftslagen.

LEVERANSVILLKOR

Fri frakt erbjuds om du handlar för över 500 kr, övriga ordrar skickas till fast fraktkostnad på 39 kr. Detta gäller inom Sverige. Vi levererar alla lagervaror inom 1-5 dagar inom Sverige, i samarbete med speditörer som Posten, DHL och DB Schenker. Beställningsvaror levereras inom den leveranstid som står skriven i produktbeskrivningen. Du aviseras via post, e-post eller sms när paketet har anlänt till ditt Utlämningsställe.

SPEDITÖRER

Leveranstiden är normalt c a 1-5 arbetsdagar för lagervaror som finns på vårt centrallager. Beställningsvaror beställs direkt från leverantörens lager och levereras inom angiven leveranstid. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden så att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, till exempel om vi får vänta på leverans från leverantören.

Du får i sådant fall ett meddelande från oss om detta och vi levererar din beställning så skyndsamt som möjligt. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

LEVERANSBEKRÄFTELSE

När vi har tagit emot din order får du en Orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med Leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar lagret.

ÅNGERRÄTT

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via Internet har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Läs mer här: www.konsumentverket.se

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 14 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Skulle en returnerad vara inte vara i oförändrat skick kan ett eventuellt värdeminskningsavdrag göras.

Skicka tillbaka din retur till:

Smallroom AB
Attn: Returer
Grev Turegatan 46 B 114 38 Stockholm

Ange alltid ditt Ordernummer i returen.

TRANSPORTSKADOR

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post: info@smallroom.se. Vi följer konsumentverkets riktlinjer gällande transportskador. Anmälan om transportskada ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du snarast efter mottagen leverans avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant.

För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar. För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage och gärna e-posta oss ett foto så att vi kan bedöma skadans omfattning. Beroende på skadans omfattning kompenseras kunden genom omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

REKLAMATIONSRÄTT

Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen ha rätt till reparation, omleverans av en ny felfri vara eller att häva köpet och få pengar tillbaka. Konsumenten har rätt att reklamera en vara om varans egenskaper avviker från det som avtalats eller som följer av lag. Konsumenten har tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen.

Konsumenten ska ersättas för eventuella fraktkostnader samt andra kostnader som uppkommit i samband med reklamationen, t ex bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande. Vid en eventuell tvist följer Smallroom Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Läs mer här: www.konsumentverket.se. Din orderbekräftelse gäller som garantibevis.

Kontakta oss om din vara är skadad eller felaktig så löser vi det: info@smallroom.se

OUTLÖSTA PAKET

För outlösta paket debiterar vi 30% av fakturabeloppet för att täcka våra frakt- och administrationskostnader.

ÅTERBETALNING

Smallroom åtar sig att återbetala kundens erlagda köpbelopp inom 14 arbetsdagar från den dag kunden meddelat att hon eller han vill häva sitt köp. Återbetalning sker med samma betalsätt som vid köpet.

Vid reklamation åtar sig Smallroom att återbetala returfraktkostnaden inom 14 dagar från den dag den reklamerade varan mottagits, om det kan konstateras att det från början var fel på varan.